tisdag 22 oktober 2013

Oktoberblomning.

Ja nu blev det många bilder men jag hittade en hel del när jag var ut med kameran i går.Nog är det fantastiskt  att så många växter klarat dom frostnätter vi haft och bara blommar vidare
Det här är rosen Gråsten.
Vitt Lejongap


Rosa Lejongap

Namnlös viva.

Den vita Vialen.Den står ju lite skyddad där mot planket.

Tror den här heter Färgkulla

Fått av grannfrun som inte hade något namn på den.

Två av mina Julrosor blommar ännu.


Och här har den vanliga vite Julrosen som brukar blomma till jul satt massor med knoppar. hoppas nu att jag får se dom utslagna innan snön begraver dom.

En namnlös gul Ros.

Bakom den gula rosen blommar Ringblommorna fortfarande.

Och denna Clematis som har många blommar fortfarande.Inget namn tyvärr.

Men nog är det underbart att så många kan stå i full blom fortfarande då vi snart går in i November månad .Jag hittade även en blåklocka och en stor planta med vita blommor.En Malva.Och rosen Schneewiitchen. Har både knopp och blomma.
Inte utan en att man blir lite förundrad.

Hoppas ni har det bättre vädermässigt men tyckte det såg ut att drabba större delen av landet.
Ha det bra.


Glöm inte min utlottning

1 kommentar:

Meta sa...

Fantastiskt vackra bilder. Man längtar till våren.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...