söndag 20 oktober 2013

En tur till blomsterlandet.

Och så kom jag hem med lite nytt igen.Dom hade utställning med tropiska växter.Oj Oj så mycket vackert det fanns.Livsfarligt för mej.Så till sist sa gubben nu får du inte handla mer .Fast jag vet att det inte var så allvarligt menat.Men det blev två stycken Tillsandior.Och några prydnadsgrejer som hamnade i samma kruka.Bakom syns de två krukor som jag köpte har ju tre vita sedan tidigare.De här är lite brun/grå.Mycket snygga.På sista bilden syns även de vita.

Den här Bladbegonian kunde jag bara inte motstå.Såg den på det första utställningsbordet när man kom in i affären  och sa till R att hoppas de har fler som de säljer och till min lycka hittade jag några på en hylla.Hade jag kommit senare så tror jag de varit slut,det var inte så många kvar.Vilka färger den har.

Den här fågelburen var nog den enda som dom hade kvar.Såg inte fler där jag hittade den här.Bra pris med.Den har en glasbehållare för ljus ini.

Här syns nu alla nya saker i det stora fönstret i TV-rummet.De vita krukorna finns där med .


Här står alla växter och krukor innan jag satte in dom i fönstret.Hade en bonus kupong med mej också så det blev lite billigare.
Hade gärna köpt mer blommor men många av dessa tropiska krukväxter är så stora och yviga så dom får inte plats i fönstren.Men det var roligt att få se dom.
Nu ska jag plocka fram mitt promenadband och gå en stund på det.Det är så gråkallt ute så det blir inneprommis i dag.


Hoppas ni har  lite finare väder hos er.
Ha det gott.

2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Oj, vad muycket fint och snyggt du hade hittat! Tyvärr har vi inte så många ställen som säljer ut växter precis, så vi får hålla oss till loppisarna - och ibland gör man ju små fynd!

Unknown sa...

Grattis till alla dessa vackra fynd!
Ha det fortsatt höstgott,
Charlotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...