måndag 28 oktober 2013

Busväder på gång.

Sitter här framför min dator och lyssnar på regnet som smattrar mot rutan.Hoppas hoppas vi inte får storm kommer ihåg hur det var när Gudrun dundrade in över oss.Fy sjutton då var jag allt lite skraj.Våra skjutdörrar i uterummet var på väg att tryckas in som tur var fick vi se det så vi kunde stötta.Men det var lite kusligt .Vilka krafter det är .Det lilla växthuset jag hade då med glasrutor blåste sönder helt.Hittade glasbitar som borrat sej ned i gruset en bra bit från växthuset.Tur att ingen träffades.
Vid ett besök i källaren såg jag att en till av de nya från Ray slagit ut .Rays double Sylvia.
Har den där milda ljusa gula färgen som jag tycker så mycket om

Den har ganska mycket farina på knopparna och blomskaften.Så snyggt.

Maribel, Margot och Helena så trevligt att ni hittat hit till den nya bloggen.Välkomna.

Hör att R tänder en brasa där nere i TV-rummet så jag ska gå dit nu och sätta mig att virka.Håller på att virka en oval matta i bomullsgarn.Sen har jag börjat sticka en liten tröja som vårt Barnbarn ska få när hon får sin baby i årsskiftet.
Hoppas även ni slipper stormen.

1 kommentar:

Christina sa...

Tittade in som hastigast på din nya blogg! Ranunklerna är för härliga!/Lila-Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...