torsdag 17 oktober 2013

För ett halvår sedan

Då var det månaden Maj.Och den ljuvliga våren var på gång.I växthuset var det fullproppat med krukor som stod där och väntade på rätt temp för att kunna börja sin tid ute.
Jag ser på bilden att dom Salvior som jag sådde alldeles för tidigt(gör jag jämt)redan blommar





Tomaterna börjar redan vara stora och fina

Tror jag hade sått Ringblommor i den här lådan.Dom har blommat så fint ute sedan och har en del kvar fortfarande.
Detta var min tolkning av veckans ämne vill ni se fler så gör ett besök hos

www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Hoppas nu ni får en skön helg.

11 kommentarer:

Ruben sa...

Ok, det stämmer, FULLPROPPAR! Men det ser ändå prydligt ut!!! Stora förhoppningar inför sommaren.

Ang pelargonierna, så vet jag faktiskt inte så noga hur läget är just nu. Några blommade i varje fall, men det blev inga praktexemplar direkt, inte som på utställningen.

Ha det gott!
/Ruben

Gunilla sa...

Vilken härlig grönska.
Hoppas atttiden går fort så att vi snart är där igen.

Trevlig Helg

Meta sa...

ojojoj vad mycket du hade på gång. Hoppas att allt gick till och du fick njuta av allt. Snart är vi där igen
Ha en fin dag
kram Meta

Anonym sa...

Vadför blir det alltid så att man tar i för mycket när man sår? Så blir det för mig och jag lär mig aldrig till nästa år...det blir så fullproppat att man inte kan komma in i växthus eller frörum, sen står man där med tusen plantor, ett antal man egentligen inte behöver..kul är det iaf!
Ha en skön fredag!/Anna

Anita sa...

Oj, oj, oj ... vilka fröodlingar ... och så friskt och fräscht allt ser ut. Det var kanske bra att du sådde salviorna för tidigt, då fick du ju njuta av dom redan i maj.

Önskar dig en riktigt fin helg!

Ninnis sa...

Härlig tillbakablick....underbara bilder....!!!

Trevlig helg !

Kram Ninni

Berit sa...

vilken härlig grönska du har i ditt växthus, dina bilder fyller en med längtan om att vi snart är där i gen i våren. Här ute lyser det fläckvis vitt av snö:(
Ha en underbar dag!!

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Håller med Berit! Vet att man inte ska va avundsjuk men känner längtan i vart fall när jag ser dina gröna, stora plantor redan i maj!! Ha en skön helg! /Carina

Hélena sa...

Beundrar så dina frösådder.
Kram Hélena

Villrose sa...

Deilig frodig i drivhuset :-)

Lena/isklockan sa...

Härliga växthustider med all dess sådder. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...