torsdag 24 oktober 2013

När växterna själva får välja.

Då kan vad som helst hända.Den här lilla mörka Violen sådde jag för flera år sedan och den fortsätter att komma igen varje år men inte på samma plats.Nej då där var det nog inte bra så den letar fram en bättre varje år.

En tuva med Vårlök kommer upp och sprider sej mer och mer för varje år.Invandrare från skogen.

och här kan ni se att den Engelska vallmon den trivs överallt.När den blommar som bäst på sommaren då ser man hur många det blivit.

Lungörten är också en växt som gärna vill bestämma själv var den trivs bäst.Så nu börjar den finnas på ganska många platser i trädgården.
Fler bidrag på temat hittar du här
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Kommer att blogga lite mindre nu i höst och vinter .Hoppas lusten kommer tillbaka senare.
Glöm inte att ta några lotter på min bok med dragning 10 November
Önskar er en fin helg.

12 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken fin växt vårlöken är den får jag leta efter.
Lungörten och vallmon fröar av sig rätt bra här också.

Trevlig Helg

Our photos sa...

Lovely photos of the garden!
Greetings, RW & SK

Tant Otteskrufv sa...

Jo, lungört hittar man lite varstans, men vår engelska vallmo har inte fattat att den kan få breda ut sig lite mer. Jag ska tipsa den igen :)

Anonym sa...

Vårlöken var verkligen fin, bra att det väljer att vara hos sig!
Väldigt snyggt med glasflaskorna också vid det rödbladiga trädet (blodbok?)
Ha en skön fredag!/Anna

LINDA sa...

Vilken fin viol! Påminner mig om att min Molly Sanderson är spårlöst försvunnen - tyckte mycket om den, men det gjorde visst haren också. Får nog skaffa nya plantor nästa år och sätta en snygg bur över ;)

Kram
//Linda

Meta sa...

Så många fina bilder på dina växter som själv väljer sin plats.
ha en fin helg
kram Meta

Villrose sa...

Så fin svart fiol! Vårløk/gullstjerne har vi også fått inn fra skogen.

Vivian Tisting sa...

Underbart med vårlök, den vill jag också ha.
Ha en skön helg
Vivian

Hélena sa...

Jag tycker det är underbart mär växterna tar egna initiativ. Oftast blitt det väldigt vackert.
Kram Hélena

Veronica sa...

Just Penséerna är ju fenomenala på att hitta snygga platser att växa på!

Denna mörka skönhet skulle verkligen få rymma hem till mig oxå :)

Maribel sa...

Vårlöken är härlig, och violen min favorit. Ha en skön söndag!

Margot sa...

Blir ofta fint när växterna själva får välja! Vårlöken är jättefin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...